20 zdrowych nawyków, które warto wprowadzić w swoje życie

W nowym roku obiecałam sobie żyć bardziej zdrowo, ale jak na razie nie za bardzo się przykładałam, więc dzisiaj dla siebie, ale i dla Was lista 20 zdrowych nawyków, które warto wprowadzić w swoje życie (żywieniowych i nie tylko)!


1.  Zamiast windy - schody!
2. Minimum 6 szklanek wody dziennie (mówi się, że powinno to być 8, ale nie wiem jak Wy - ja tyle nie pomieszczę dodając do tego jeszcze 2 kawy dziennie).
3. Po przebudzeniu szklanka wody z cytryną na lepszy metabolizm.
4. Regularne, mniejsze posiłki 4-5 razy dziennie.
5. Zamiast czipsów i czekoladek owocowe koktajle, orzeszki i inne zdrowe przekąski.
6. Unikanie fastfoodów, uwielbiam pizze, hamburgery, frytki i nie wyobrażam sobie całkowicie ich wyeliminować, ale mogę sobie obiecać, że będę ich trochę bardziej unikać :)
7. Ograniczenie soli, cukru i bardzo pikantnych potraw.
8. Codzienne zażywanie witamin.
9. Godzina ćwiczeń dziennie (minimum).
10. Siedzenie prosto przy biurku. Z tego też powodu kupiłam tak niemodną już jednostkę centralną zamiast laptopa, bo inaczej - jestem tego pewna - leżałabym z nim w łóżku w jakiejś poskręcanej pozie.
11. Codziennie wietrzenie pomieszczeń, w których spędza się dzień - dużo lepiej pracuje się i przebywa w odświeżonym miejscu.
12. Samo wietrzenie pokoju to nie wszystko, dla mnie bardzo ważną zmianą jest wprowadzenie spędzania czasu na zewnątrz, które póki co ogranicza się u mnie do kilku chwil, gdy rano idę do samochodu i to samo po południu po pracy. Kiedy tylko zrobi się cieplej wrócę do mojej jazdy rowerem.
13. Codziennie balsam na całe ciało i krem na twarz! Tak ważne i tak proste, a tak często o tym zapominam.
14. Delikatne kosmetyki i domowe sposoby pielęgnacyjne.
Tutaj kilka moich przykładów:
* Peeling kawowy DIY.
* Domowe sposoby na wągry.
* Domowa maska na włosy.
15. Bardzo dokładny demakijaż twarzy przed snem.
16. Wysypianie się! Są dni, a raczej doby podczas których śpię po 3-4 godziny, a później czuję się jak zoombie. Trzeba to zmienić.
17. ...i tym samym ograniczenie korzystania z komputera i telefonu w domu. Czasem się nie da, bo dużo jest do zrobienia, ale czasem naprawdę da się przeżyć bez przeglądania Snapchata, Youtube czy Instagrama.
19. Krem z filtrem jest szczególnie ważny w gorące miesiące, ale warto stosować go także jesienią, zimą i wiosną. Koniecznie muszę sobie kupić.
20. Badania okresowe - jeśli pracujecie to na pewno co jakiś czas wysyłają Was na takie badania. Warto jednak nawet nie mając żadnych objawów raz na rok/pół roku poddać się badaniom kontrolnym. Nie zaszkodzi także wizyta u stomatologa, okulisty czy ginekologa.

29 komentarzy :

  1. Dużo tych nawyków już wprowadziłam w swoje życie.

    OdpowiedzUsuń
  2. ja mi się ze chce to i nawet 3 litry wody wypiję hahah ale tak na co dzień to tylko około 2 litrów napoi herbata, kawa i woda czysta

    OdpowiedzUsuń
  3. Niby takie oczywiste a jakie ważne!

    Mój Blog^^

    OdpowiedzUsuń
  4. Większość już wprowadziłam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ograniczenie soli, cukru i pikantnych przypraw to dla mnie największy problem. Lista bardzo ciekawa i przydatna :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Prawie do wszystkich się stosuję, hihi :D

    OdpowiedzUsuń
  7. co do cukru i soli zgoda ale czemu niby pikantne potrawy mają być niezdrowe? spotkałem się z opinią że jest wręcz przeciwnie, jestem też przeciwnikiem jakiegokolwiek smarowania się różnymi kremami, balsamami i nie wiadomo czym jeszcze, spytajcie ludzi którzy mają teraz 90 lat i więcej jakich kosmetyków używają to wam powiedzą że wody i szarego mydła

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak! :) co do przypraw ostrych :pieprz,kurkuma, papryka.. a zamiast kremów czy balsamów oliwa z oliwek lub olejek arganowy- polecam,rewelacja :)

      Usuń
  8. Wprowadziłam picie wody i jedzenie orzeszków zamiast chipsów :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo przydatne rady, niektóre z nich sama powinnam wprowadzić do swojego życia :) Z punktem 1, 2 i 5 nie mam najmniejszego problemu - nie mam windy, więc na 3 piętro tylko mogę wejść schodami; piję bardzo dużo wody i nie lubię słodyczy - powinnam za to wprowadzić te 'zdrowe' przekąski :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Z tymi kremami z filtrem to też radzę nie przesadzać mimo wszystko, bo mogą przeszkadzać nam we wchłanianiu witaminki D :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Oj, powinnam tę listę wydrukować i powiesić. Niby proste i oczywiste a takie trudne!

    OdpowiedzUsuń
  12. Oj, powinnam tę listę wydrukować i powiesić. Niby proste i oczywiste a takie trudne!

    OdpowiedzUsuń
  13. Warto dodać, że woda z cytryną powinna być lekko ciepła i najlepiej pić przez słomkę, żeby nie zniszczyć szkliwa ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. na szczęście większość z tych nawyków od dawna stosuję:)

    OdpowiedzUsuń
  15. "9. Godzina ćwiczeń dziennie (minimum)." - z tym się zgodzę :) To prosta droga do zakwasów i wykończenia organizmu, każdy potrzebuje minimum jednego dnia przerwy w tygodniu :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Schody?! Ale ja mieszkam na 10 piętrze :(

    OdpowiedzUsuń
  17. Spróbuję je wprowadzić! :D


    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Swoją drogą, wiele pikantnych przypraw wpływa korzystnie na nasze zdrowie, czasami wręcz leczniczo, więc o ile cukier i sól, zgadzam się, odstawiamy, tak nad przyprawami radziłabym się zastanowić ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja już od roku czasu nie używam soli. Do niczego i czasem jak jestem gdzieś u znajomych na imprezie bądź w restauracji i coś jem zdarza się tak, że w głowie się pojawia od razu myśl " jej jakie to przesolone" a prawda jest taka, że sól była dodana tylko do smaku, a ja przez to, że jej nie jem uważam, że wszystko jest za słone xd

    OdpowiedzUsuń
  20. Niektóre z tych nawyków wprowadziłam w życie, kilka jeszcze zostało - zdecydowanie źle idzie mi z ograniczeniem czekolady....

    OdpowiedzUsuń
  21. Super, większość z tych punktów wypełniam, też dziś wstawiłam podobny post z nawykami żywieniowymi :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Niestety, ale i mi przydałaby się taka lista :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Większość z tych nawyków już udało mi się wprowadzić w życie :)

    OdpowiedzUsuń
  24. warto tego przestrzegać ;)

    pozdrawiam i zapraszam do mnie :)
    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja sobie obiecałam regularne i zdrowsze jedzenie, więcej ruchu i aparat na zęby :) z wodą też mi nie wychodzi, ja po prostu zapominam się napić :D

    OdpowiedzUsuń
  26. Niby takie banalne rady, jednak niestety większości z nich nie przestrzegam :(

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Paula Es | beauty & lifestyle blog © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka